2014/06/09

對正下藥-言語治療

其實如果有一直睇開呢個blog, 又有睇過陶寶B每個月既成長發展, 都可能估到咩原因. 

因為陶寶B都已經到了接近2歲, 但係陶寶B能夠講既字真係10隻手指數得晒, 再加上好大部份都係隻中"D"音既字, 所有合口發音既字一隻都未講過. 

雖然好多人都話男仔係遲啲說話, 但係因為除了說話進度遲之外, 陶寶B成日都係打開個口, 引起流口水問題, 因為以佢呢個年齡, 其實係唔應該會流口水架啦. 因此綜合上述3個原因, 莎拉直覺佢說話問題同流口水有關, 所以就去了見言語治療師做一次評估, 因為莎拉最怕係自閉或亞氏保加症的話(其實莎拉都唔覺得陶寶B會係), 都可以早啲治療. 雖然2歲時會回健康院再作評估, 但係大家都知政府資源有限, 相信排隊起碼要一年半載, 影響治療黃金期, 所以都係自己早少少去睇一睇先, 起碼安心一些. 
言語治療師透過遊戲, 觀察及向家長了解小朋友既生活習慣而作出評估, 整個評估約45分-60分鐘, 治療師好nice, 陶寶B warm up了一陣就同治療師玩得好開心. 得出既評估首先絕對不用擔心, 陶寶B沒有自閉或亞氏保加症既徵狀, 佢既認知能力及學習意識好正常, 而引起流口水既原因係佢上下顎肌肉好弱, 所以好多時都唔會合埋個口, 隔接影響到佢不發合口音既仔. 
另外就係佢口腔內既肌肉好敏感, 唔鐘意人掂(例如刷牙), 所以或者會引起佢發音時掂到部份口腔內既肌肉而唔舒服, 所以就避免唔講部份既字. 得出初步既評估後, 治療師就教了莎拉一些遊戲及訓練, 回家後多多練習, 再過兩星期再作跟進. 希望今次既評估及治療是正確的, 而莎拉都明白治療不是一兩星期就可以全面改善, 相信都要一段時間先可以追回佢Delay了的語言問題, 不過唔緊要, 最緊要係方向正確, 莎拉同陶寶B會加油!!!!

29 comments:

  1. Replies
    1. 多謝查媽美子呀, 我同陶寶B會加油!!!!

      Delete
  2. Replies
    1. 多謝Yan呀, 我同陶寶B會加油架啦

      Delete
  3. 知道就放心晒喇, 加油呀

    ReplyDelete
    Replies
    1. 多謝蛇仔明媽媽呀, 我同陶寶B會向目標加油架啦

      Delete
  4. Replies
    1. 知道^o^, 我同陶寶b會practice practice!!!!

      Delete
  5. 加油莎拉同埋陶寶B!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 多謝little k媽媽呀, 我同陶寶B會加油架啦

      Delete
  6. 加油加油, 搵到原因就唔駛怕~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 係呀, 最緊要知咩事, 有改善方案就可以

      Delete
  7. 莎拉同陶寶b加油~有好多ee支持你哋架

    ReplyDelete
    Replies
    1. 多謝妹豬媽媽呀, 我同陶寶b會加油努力!!!

      Delete
  8. Replies
    1. 多謝Jennifer ee呀, 我同陶寶B會加油, 多多練習

      Delete
  9. 加油呀! 陶寶B 有媽媽照顧會好快有進步的.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 多謝Tare ee呀, 我同陶寶B會多多練習, 俾心機架啦!!!

      Delete
  10. 似乎愈來愈多小朋友遲講野,不用擔心,好快會改善的!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 又真係呀, 而家多了小朋友遲講野, 可能家中小朋友少都係一個問題, 希望陶寶b可以快快改善到啦

      Delete
  11. 陶寶B加油呀~我仔仔都係2歲後先多野講左,仲夾雜住好多外星話~
    相信只係時間問題,好快陶寶B就好多野講啦!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 多謝sandy姨姨既鼓勵呀, 而家進行了3堂therapist之後, 情況已有輕微改善了, 希望陶寶b都好似你仔仔咁2歲後會好啲嘢講啦

      Delete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. 請問你喺邊度做評估呢?我仔仔都有類似問題,而家21個月都講唔到十個字

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我係在一間私人執業既言語治療師度做評估, 因為我見佢有明顯流口水呢啲physical 問題, 所以估計佢同口腔muscle有關

      Delete
  14. 好耐冇嚟探你喇。。。加油呀!知道問題就可以好快有進步架喇!!

    ReplyDelete
  15. 可以e-mail 你的私人執業言語治療師資料給我嗎?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Karen, 我唔知點可以send email給你, 所以我在這裡回覆你啦, 我是在樂言言語治療中心內的黃sir治療, 電話是2487 2827, 你可以打電話去查詢一吓.

      Delete